Zakaz dla hasła „Taniej nie kupisz”
Rada Reklamy stwierdziła, że hasło reklamowe stosowane przez sieć hipermarketów Carrefour wprowadza w błąd. Carrefour Polska na bilbordach zewnętrznych umieszczał slogan reklamowy „Taniej nie kupisz”. Komisja Etyki Reklamy uznała, że hasło reklamowe zawiera treści wprowadzające odbiorców reklamy – klientów i konsumentów – w błąd. Według Komisji używanie hasła „Taniej nie kupisz” powinno zobowiązywać reklamodawcę do stosowania faktycznie najniższych cen. Zespół Orzekający Komisji stwierdził, że Nie każde hasło reklamowe jest dobre i dozwolone.Hasło reklamowe stosuje się po to, by zwrócić uwagę potencjalnego nabywcy na reklamę i oferowany przez nią produkt, a w konsekwencji zachęcić do jego zakupu. Dobre hasło reklamowe jest dopasowane do potrzeb grup docelowych, uwzględniają specyfikę konkurencji i plany dotyczące przyszłości marek. Projektuje się je tak, aby odwoływały się do emocji, zwracały uwagę i ułatwiały zapamiętanie przez stosowanie rymów, wieloznaczności, dowcipów i stopniowego odkrywania właściwych haseł. Hasło reklamowe jest jednym z elementów tworzenia tożsamości produktu lub usługi. Projekt „hasło reklamowe” może obejmować:
|