Portfolio ofert i marek – rodzina nazw
Systemy nazewnicze to innymi słowy rodziny nazw firm, nazw produktów i usług. Ich cechą charakterystyczną jest zdolność do odzwierciedlania pewnego stanu rzeczywistego
– faktu przynależność firm lub produktów do grupy, wzajemnych relacji i hierarchii między jakimiś elementami tworzącymi grupę. Systemy nazewnicze mogą obejmować nazwy firm i produktów, domeny internetowe, stanowiska firmowe czy strukturę organizacyjną firmy. W ramach wykonanych w tym obszarze prac, czesto powstaje grupa nazw lub rodzina nazw.
Zakres prac produktu „rodzina nazw” oferowany przez ANAGRAM:
- projektowanie nowej nazwy dla produktu, towaru, oferty lub usługi
- projekt pozycjonowania nowej marki ofertowej, w ramach rodziny nazw
- stylizację nazwy produktu, usługi, oferty lub towaru, dopasowanie do rodziny nazw
- standaryzację nazwy – czyli jakiej komunikacji wymaga rodzina nazw
- opracowanie instrukcji pozwalającej na doprojektowanie sloganu firmowego
- projekty sloganów firmowych dopasowanych do grupy firm lub ofert
- organizację badań rynkowych dla nowej nazwy
- audyt i ocenę nazwy: siła nazwy, pozycjonowanie nazwy, perswazyjność nazwy
- badanie ochrony prawnej nazwy, audyt praw własności do nazw
- pomoc w rejestracji nazwy jako znak towarowy
- organizację badań rynkowych dla nazw tworzących rodzinę
Rodzina nazw jako synergie
Poprzez podobieństwa i zależności między nazwami, można pokazać jak duża jest rodzina nazw. Tak prezentacja zapewnia synergie wizerunkowe pomiędzy poszczególnymi ofertami. Podobieństwa nazw w rodzinie mogą także pomagać przenoszeniu reputacji z marek silniejszych na słabsze. Rodzina nazw jest też często wykorzystywana w prezentacji podobnego asortymentu.
Jak powstaje rodzina nazw
W ramach kreacji nazw można stosować wiele metod projektowania. Rodzina nazw może być stworzona, przez używanie w nazwach tych samych prefiksów i sufiksów. Podobieństwo nazw rodzi się także, gdy w nazwie zasosowana zostanie ta sama pierwsza litera, lub bardzo silna litera w środku nazwy. Inną metodą jest zdublowanie liter w każdej nazwie. Najprostszym sposobem, aby zaistaniała rodzina nazw, jest budowanie nazw składających się z dwóch wyrazów, gdzie jeden jest wspólny dla wszystkich marek.
Dorobek nazw grup, holdingów – rodzina nazw firmowych
Grupa PKO BP – nazewnictwo spółek w grupie kapitałowej
ORLEN – nazewnictwo spółek w grupie kapitałowej
COMMERCIAL UNION POLSKA – nazewnictwo spółek w grupie kapitałowej
Grupa APATOR – nazewnictwo spółek w grupie kapitałowej
Grupa ZASADA – nazewnictwo spółek w grupie kapitałowej
Grupa ZŁOMREX – nazewnictwo spółek w grupie kapitałowej
ARTEGENCE – nazewnictwo spółek w grupie kapitałowej
PROGRAM PULA – program usług konwergentnych TP SA
PKO Bank Polski – nazewnictwo usług i ofert zależnych Banku\
KLOSE – nazewnictwo ofer meblowych dla salonów, jadalni, sypialni, gabinetów
KLOSE Livingi – Wyraź Siebie
KLOSE Sypialnie – Azyl i Nastrój
KLOSE Gabinety – Prestiż w Praktycznej Przestrzeni
KLOSE Jadalnie – Miejsce Wspólnych Spotkań
ARTEGENCE – agencja interaktywna z grupy Omnigence
EFIGENCE – firma doradcza z grupy Omnigence
Inne oferty ANAGRAM Naming: