Nazwa marketingowa maskotki Diddle
Diddl to nazwa marketingowa komiksowej postaci myszy. Zaprojektowana została przez niemieckiego grafika Thomasa Goletza. Diddl stał się także komercyjnym produktem – oznakowaniem gadżetów dla dzieci.Nazwa marketingowaDiddl ma wielkie stopy i uszy i nosi spodnie na szelkach. Postać Diddl jest znakiem zastrzeżonym przez firmę Depesche Vertrieb GmbH & Co. KG z Geesthacht. Towarzyszką Diddl jest biała mysz rodzaju żeńskiego panna Diddlina. Początkowo Diddl miał przedstawiać kangura, lecz szybko przemienił się w mysz. Diddl nie był też w pierwotnej wersji postacią komiksową, ale pluszową przytulanką dla dzieci. Nazwa marketingowa Diddl oznaczała całe serie akcesoriów dla dzieci, w postaci artykułów papierniczych (długopisy, ołówki, flamastry, temperówki, piórniki), a także ręczniki, plecaki, worki, pościel, naklejki, nalepki i odzież. Artykuły Diddl skierowane były głównie do dziewczynek, ze względu na różowy kolor wielu kolekcji. Nazwa marketingowa i jej pochodzenieDiddle jest popularną angielską dziecięcą rymowanką. Jedna z najpopularniejszych jej form to: Hey diddle diddle, Nazwa marketingowa może odwoływać się do tej rymowanki. |