Kreacja nazwy. Metody z dziedziny logiki i retoryki narracji.
Jak prowadzona może być kreacja nazwy lub hasła?Projektowanie nazw produktów i usług Kreacja nazwy jako proces twórczyAby skutecznie, kreatywnie projektować oraz nazwy i hasła konieczne jest wykorzystywanie technik kreatywnych i metod z dziedziny logiki i retoryki narracji. Znajomość różnorodnych technik pozwala kreować opracowania bardzo różnorodne, zarówno w swojej formie jak i treści. A to jest głównym zadaniem, jakie stawiają przed nami klienci, gdy celem prac jest kreacja nazwy. Kreacja nazwy – MetaforyFigura stylistyczna, w której jeden przynajmniej wyraz uzyskuje inne, obrazowe, ale pokrewne znaczenie (pieprzny dowcip); Kreacja nazwy – KatachrezaPrzenośnia – utworzone na zasadzie odległych skojarzeń, synestezji, której nie można brać dosłownie, bo jest nielogiczna (np. ząb czasu, ostre słówka); Katachreza jest szczególnym rodzajem metafory; metaforyczny obrazowy, wyrażony za pomocą przenośni (człowiek osłem, las szabel); Kreacja nazwy – AntonomazjaOdmiana synekdochy, wprowadzeniem nazwy pospolitej (epitet, peryfraza) w miejsce imienia własnego lub używaniem imienia znanej postaci literackiej czy historycznej dla charakterystyki pewnego typu ludzkiego np. donżuan; Kreacja nazwy – ParafrazaPrzeróbka, modyfikacja tekstu, ustępu, dzieła, oddająca jego treść, sens w innej formie, zazwyczaj rozwiniętej, jaśniejszej; Kreacja nazwy – AntyfrazaUżycie słów w sensie odwrotnym do ich powszechnie przyjętego znaczenia dla uzyskania efektu humorystycznego albo ironicznego; Kreacja nazwy – AdideacjaSkojarzenie – wykładnia znaczenia wyrazu przez skojarzenie z innym podobnym; zjawisko wtórnego zaliczania pewnych słów do obcej im rodziny wyrazowej bez zmiany ich formy zewnętrznej; Kreacja nazwy – HiperbolaWyolbrzymienie, przesadnia – środek stylistyczny polegający na wyolbrzymieniu, przejaskrawieniu cech przedmiotów, osób, zjawisk. Może dotyczyć Kreacja nazwy – MetonimiaZamiennia – polega na zastąpieniu nazwy rzeczy (cechy, czynności) przez nazwę innej, lecz zbliżonej do poprzedniej stosunkiem przyczyny do skutku, części do całości, zawartości do zawierającego itp. (np. „śmierć od miecza”, „posiadłości korony”, „imbryk kipi”); Kreacja nazwy – SynekdochaPolega na określeniu całości przez część (np. „dziesięć szabel” zamiast „dziesięciu kawalerzystów”), części przez całość (np. „wygrała Polska” zamiast „wygrała drużyna polska”), rodzaju przez gatunek („armia” zamiast „wojsko”), gatunku przez rodzaj Kreacja nazwy – PanchrestonWyjaśnienie skonstruowane tak, aby służyć równie dobrze we wszelkich możliwych przypadkach, aby pasować do każdej sytuacji; wyjaśnienie uniwersalne, dobre na wszystkie okazje; Kreacja nazwy – ParomologiaWyznanie – figura retoryczna, przyznanie się do słabych, punktów dla późniejszego wyeksponowania mocniejszych, np. „Może i jestem drobnym złodziejaszkiem, ale nie jestem przestępcą”; Metodyczna kreacja nazwy to unikalne podejście Agencji Namingowej ANAGRAM |