Dobra nazwy – czego wymagać od agencji namingowej?
Nazwa powinna pasować do strategii firmy aby:
Nazwa musi być bezpieczna pod względem znaczenia aby:
Nazwa musi być bezpieczna pod względem prawnym aby:
Dobra nazwaNa rynku często można spotkać bardzo podobne do siebie nazwy firm, nazwy Nazwa musi być łatwa do zapamiętania, powtórzenia i zapisania. To, czy taka będzie, zależy od rynku, na którym działa firma. Wiadomo, jeśli przedsiębiorstwo eksportuje za granicę, to tamtejsi odbiorcy mogą mieć problemy z zapamiętaniem słowa, w którym są fonemy z języka polskiego. Estetyka brzmienia, czyli eufonia, wpływa na postrzeganie nazwy i firmy. Jednocześnie, dzięki wykorzystaniu różnych morfemów, skojarzeń, słów, nazwa może mieć nadany ładunek znaczeniowy, który sprawi, że będzie ona przekazywała pewien pozytywny komunikat do odbiorcy. Na każdym rynku panują pewne konwencje. W branży telekomunikacyjnej są firmy z cząstką „tele” a w medycznej „med”. Aby się odróżnić, należy wystrzegać się tworzenia konstrukcji z ich użyciem. Namin nie może opierać się na podobieństwach. Innowacyjność metod kreacji zapewnia unikatowość. Nazwa, jeśli chcemy trwały budować sukces, powinna być bezpieczna. To oznacza, że powinno się ją dać chronić prawnie. Nazwa musi spełniać kilka przesłanek, przede wszystkim powinna się różnić od tych istniejących. Bez względu na to, jak doskonałą i dobrze brzmiącą jest nazwa, będzie bezużyteczna, jeśli nie będzie się dało jej zarejestrować. |