Konsulting językowy – gwarancje dla nazwy
Zaprojektowanie nowej nazwy dla firmy, produktu lub usługi, która będzie funkcjonować na międzynarodowych rynkach, wiąże się z wieloma uwarunkowaniami. Podobnie wprowadzenie nazwy już istniejącej na nowy rynek jest także związane z wieloma ograniczeniami. Aby nazwa się przyjęła, aby odniosła sukces, potrzebne jest je odpowiednie przygotowanie. W ramach prac nad nową nazwą, lub przy rozszerzaniu rynku na którym marka jest stosowana, konieczne są szczegółowe analizy oraz badania. Konsulting językowy obejmuje cały obszar przygotowania nazwy do używania.
Konsulting językowy – zakres prac
W ramach konsultingu językowego sprawdzamy jakość nazwy oraz jej rynkowy i marketingowy potencjał. Przeprowadzamy szczegółowe analizy nazwy przed jej wprowadzeniem jej na rynki docelowe. Wczesne zaangażowanie ANAGRAM Naming w proces kreacji konceptu nowej nazwy pozwala ochronić firmę przed niemiłymi i kosztownymi niespodziankami po jej wprowadzeniu na rynek. Dzięki nam klient dowie się, czy nazwa jest trudna do wymówienia, ma nienaturalne dla języka brzmienie, nieoczekiwane skojarzenia lub negatywne konotacje. Sprawdzamy także, czy nazwa nie jest już stosowana na rynku przez inną firmę, nie ma ograniczeń w stosowaniu w kraju, czy nie narusza cudzych praw własności. Konsulting językowy wykracza poza obszar testów lingwistycznych.
Konsulting językowy – korzyści dla klienta
Nie ma marki bez dobrej nazwy. Zła nazwa może być poważnym ograniczeniem w budowaniu pozycji rynkowej i konkurencyjności. Zdajemy sobie sprawę, że odpowiedni zestaw analiz jaki oferuje konsulting językowy, jest niezbędny do wyboru nazwy unikalnej i wyróżniającej. Tylko nazwy bezpieczne pod względem prawnym i językowym pozwalają markom odnosić sukcesy na rynkach międzynarodowych.
Konsulting językowy obejmuje zarówno usługi dla firm wprowadzających zupełnie nowe marki, jak i firm już działających ale wchodzących na nowe rynki międzynarodowe.
Ekspertyzy i audyt nazwy
Audyt nazwy to bezpieczeństo jej stosowania
Odpowie na pytania o bezpieczeństwo używania nazwy z prawnego punktu widzenia;Określi stopień użyteczności nazwy dla realizacji celów firmyDa wskazówki do efektywnego wykorzystania nazwy
Audyt nazwy – status prawny nazwy
Audyt nazwy – analiza lingwistyczna
Audyt nazwy – opinia podsumowująca
Audyt nazwy – zalecenia
- doradztwo i opiniowanie elementów systemu komunikacji werbalnej
- audyt nazwy, analizy i oceny systemu pod kątem spójności poszczególnych elementów,
- dostosowania do misji i strategii firmy, ograniczeń prawnych itp.
- organizację badań rynkowych dla nowej nazwy i sloganu
- audyt nazwy i ocenę nazw: siła, pozycjonowanie, perswazyjność
- badanie ochrony prawnej nazwy, audyt praw własności do nazw
- pomoc w rejestracji nazwy jako znak towarowy
- wsparcie w negocjacjach zakupu lub sprzedaży praw do nazw
- przygotywanie umów licencjonowania nazwy