10 zasad jak powstaje wyjątkowa nazwa
Projektowanie nazw nie polega na wymyślaniu lub wyszukiwaniu setek wyrazów. Wyjątkowa nazwa nie powstaje z przypadkowego układu liter. Naming to metodyczny proces, w którym powstaje nazwa dopasowana do strategii i spełniająca wiele kryteriów związanych z bezpieczeństwem.Wyjątkowa nazwa firmy lub produktuWyjątkowa nazwa jest integralną częścią prowadzenia biznesu. Jest podstawowym oznaczeniem umożliwiającym identyfikację firmy, usługi lub produktu. Nazwa istnieje w każdym komunikacie o firmie i jej ofercie. Wyjątkowa nazwa pozwala szybko zbudować wysoką świadomość rynkową i pozytywnie wyróżnić się od konkurentów. Wyjątkowa nazwa przekłada się na lepszą sprzedaż i wspiera firmę w uzyskaniu lepszych marż. Nazwy firm w stosunku do nazw produktów i usług podlegają dodatkowym ograniczeniom prawnym. Na przykład dotyczy to wybranych rodzajów działalności, szczególnie koncesjonowanych lub wiążących się z bezpieczeństwem klientów. Istnieją przepisy regulujące stosowania nazwisk właścicieli w nazewnictwie firm. Unijne przepisy wprowadzają dodatkowe ograniczenia w nazywaniu firm. Morfemy „bio” i „eko” mogą występować jedynie w nazwach firm o certyfikowanej działalności. Jaki można ocenić, czy nazwa jest dobra, czy jest to wyjątkowa nazwa?
Wyjątkowa nazwa w firmieNazwa firmowa nigdy nie istnieje samodzielnie. Dobra nazwa jest zintegrowana i spójna z logo firmowym i sloganem. Takie podejście do projektowania gwarantuje maksymalizację efektu w procesie lansowania nazwy. Wszystkie elementy identyfikacji się wspierają i wykorzystują efekt synergii. To obniża koszty marketingu i promocji. To także podnosi efektywność marketingu i optymalizuje wykorzystanie zasobów. Nazwy powinny być łatwe do zapamiętania, bezpieczne w różnych aspektach ich stosowania oraz wyróżniające na rynku. Nazwa jest znakiem słownym – werbalnym odpowiednikiem logo. Projektując nazwy należy brać bierzemy pod uwagę wszystkie aspekty tworzonego słowa. Wyjątkowa nazwa musi mieć indywidualny, niepowtarzalny charakter oraz być łatwą do wymówienia i zapamiętania. Nazwy nie mogą powodować niepożądanych znaczeń i konotacji. Nazwa powinna mieć domenę internetową identyczną z nazwa marketingową. Firma powinna posiadać wszelkie prawa własności oraz prawa patentowe, zapewniające bezpieczeństwo działania na rynku. Efektem pracy dobrej agencji namingowej jest wyjątkowa nazwa.
|